Korftbaltotaal
Zoek je product:

Overig

Week 6: Afwisselende duurloop en heuveltraining

De voorbereiding op het nieuwe seizoen komt voor de eerste teams serieus dichterbij. Het Korfbaltotaal-trainingsschema zit ook in de laatste week. We sluiten af met onze gebruikelijke duurloop en een heuveltraining.

Duurloop
De duurloop lopen we in blokken. Je begint eerst 4 minuten rust, daarna 3 minuten snel. Dit ritme houd je vol tot en met 25 minuten. Dus als volgt: rustig-snel-rustig-snel-rustig-snel-rustig.

Heuveloop
De heuvelloop van vorige week komt terug. Zoek een heuvel uit in het bos, of pak een viaduct en loop in ieder geval 2 keer deze serie: 5 keer voluit de heuvel op sprinten. Het terugdribbelen mag rustig.

Trainingsschema
Korfbaltotaal sleept je deze weken door de korfballoze periode heen. Iedere week geven we jou een loopschema. Dat betekent duurlopen, maar ook trainen gericht op snelheid, tempo en kracht. Iedere dinsdag leggen we jou het schema van de betreffende week voor.

Check hier het schema van week 1: Duurloop & 150 meter sprinten
Check hier het schema van week 2: Opbouwende duurloop & serie kort werk
Check hier het schema van week 3: Opbouwende duurloop & piramideloop
Check hier het schema van week 4: Opgedeelde duurloop & serie kort werk
Check hier het schema van week 5: Duurloop met tempo-versnellingen en heuveltraining

Wil je nog meer werken aan je kracht, coördinatie of conditie? Korfbaltotaal heeft een speciale 'Fit in de Zomer!'-pagina ingericht. Hier vind je allerlei producten die je hierbij helpen. Ook voor goede hardloopschoenen kun je hier terecht!

Succes!


Check onze Fit in de Zomer!-pagina

Aanbevolen producten

Meer producten