Korftbaltotaal
Zoek je product:

Overig

Week 5: Duurloop met tempo-versnellingen en heuveltraining

We zitten in de voorlaatste week van het Korfbaltotaal-weekschema. De duurloop keert zoals iedere week terug, met net weer een iets ander ritme. Daarnaast gaan we de 'heuvels' in.

Duurloop

Opnieuw gaan we 25 minuten lang hardlopen. Deze keer met het volgende ritme: 6 keer 30 seconden lekker vlot (85 % van maximale tempo) lopen

Heuveltraining

Voor het eerst komt een heuveltraining voorbij in het schema. Wat betekent dat? Sprint vijf keer voluit de heuvel op. Dribbel telkens rustig terug. Na vijf keer houd je een lange rustpauze. Vervolgens voer je de serie van vijf keer nog een keer uit. De heuveltraining kan in het bos. Een viaduct werkt ook prima.

Trainingsschema

Korfbaltotaal sleept je deze weken door de korfballoze periode heen. Iedere week geven we jou een loopschema. Dat betekent duurlopen, maar ook trainen gericht op snelheid, tempo en kracht. Iedere dinsdag leggen we jou het schema van de betreffende week voor.

Check hier het schema van week 1: Duurloop & 150 meter sprinten

Check hier het schema van week 2: Opbouwende duurloop & serie kort werk

Check hier het schema van week 3: Opbouwende duurloop & piramideloop

Check hier het schema van week 4: Opgedeelde duurloop & serie kort werk

Wil je nog meer werken aan je kracht, coördinatie of conditie? Korfbaltotaal heeft een speciale 'Fit in de Zomer!'-pagina ingericht. Hier vind je allerlei producten die je hierbij helpen. Ook voor goede hardloopschoenen kun je hier terecht!

Succes!


Check onze Fit in de Zomer!-pagina

Aanbevolen producten

Meer producten