Korftbaltotaal
Zoek je product:

Overig

Week 4: opgedeelde duurloop & serie kort werk

De voorbereiding van het nieuwe korfbalseizoen komt langzaam weer in zicht. Het trainingsschema van Korfbaltotaal zit alweer halverwege. Naast de terugkerende duurloop werken we deze week een serie kort werk af.

Duurloop in blokken

De duurloop van deze week lopen we in blokken. De lengte bedraagt opnieuw 25 minuten. Om er lekker in te komen loop je de eerste 5 minuten lekker rustig, vervolgens ga je 5 minuten lekker snel lopen. Dit ritme houd je vast. Dus in totaal loop je 15 minuten rusten, en 10 minuten snel. De blokken die je snel loopt zijn 85 procent van je maximale snelheid.

Serie kort werk

Een serie bestaat uit 20, 30, 40 meter voluit sprinten. Deze serie werk je in totaal drie keer af. Neem tussen elke sprint een pauze.

Trainingsschema

Korfbaltotaal sleept je deze weken door de korfballoze periode heen. Iedere week geven we jou een loopschema. Dat betekent duurlopen, maar ook trainen gericht op snelheid, tempo en kracht. Iedere dinsdag leggen we jou het schema van de betreffende week voor.

Check hier het schema van week 1: Duurloop & 150 meter sprinten

Check hier het schema van week 2: Opbouwende duurloop & serie kort werk

Check hier het schema van week 3: Opbouwende duurloop & piramideloop

Wil je nog meer werken aan je kracht, coördinatie of conditie? Korfbaltotaal heeft een speciale 'Fit in de Zomer!'-pagina ingericht. Hier vind je allerlei producten die je hierbij helpen. Ook voor goede hardloopschoenen kun je hier terecht!

Succes!


Check onze Fit in de Zomer!-pagina

Aanbevolen producten

Meer producten