Korftbaltotaal
Zoek je product:

Overig

Week 3: 25 minuten duurloop & piramideloop

De derde week van onze themaperiode 'Fit in de Zomer!' is alweer aangebroken. Komende dagen staan in het teken van een duurloop en een piramideloop op redelijk hoog tempo.

Duurloop

De duurloop duurt wederom 25 minuten, met 4 keer 1 minuut versnellen. Dit deden we de voorgaande twee weken bij beide duurlopen ook

Piramideloop

De werkwijze van een piramideloop is bekend. We bouwen het tempo op, en vervolgens weer af. Deze ziet er voor deze week als volgt uit 1-2-3-2-1 (in minuten) snel lopen, met 1-2-2-1 rust (= tempo op 85%)

Trainingsschema

Korfbaltotaal sleept je deze weken door de korfballoze periode heen. Iedere week geven we jou een loopschema. Dat betekent duurlopen, maar ook trainen gericht op snelheid, tempo en kracht. Iedere dinsdag leggen we jou het schema van de betreffende week voor.

Check hier het schema van week 1: Duurloop & 150 meter sprinten

Check hier het schema van week 2: Opbouwende duurloop & serie kort werk

Wil je nog meer werken aan je kracht, coördinatie of conditie? Korfbaltotaal heeft een speciale 'Fit in de Zomer!'-pagina ingericht. Hier vind je allerlei producten die je hierbij helpen. Ook voor goede hardloopschoenen kun je hier terecht!

Succes!

 


Check onze Fit in de Zomer!-pagina

Aanbevolen producten

Meer producten