Korftbaltotaal
Zoek je product:

Overig

Week 2: Opbouwende duurloop & serie kort werk

Het is tijd voor week 2 in onze 'Fit in de Zomer'-periode. Langzaam werkt Korfbaltotaal met jou toe naar de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Om fris en fruitig aan de start te verschijnen legt Korbaltotaal je de loopoefeningen voor deze week voor.

Duurloop

Deze week loop jij een duurloop van 25 minuten. Gedurende dit kleine half uur loop je telkens iets harder. De start is de eerste 5 minuten rustig, om de 5 minuten bouw je het tempo steeds meer op. Je eindigt de duurloop lekker vlot.

Kort werk

Het tweede deel van deze looptraining bestaat uit een serie kort werk: 50 meter/100 meter/100 meter/50 meter. Uiteraard loop je deze afstanden voluit. Het teruglopen naar de startpositie kan rustig. Deze serie voer je minimaal twee keer uit. 

Trainingsschema

Korfbaltotaal sleept je deze weken door de korfballoze periode heen. Iedere week geven we jou een loopschema. Dat betekent duurlopen, maar ook trainen gericht op snelheid, tempo en kracht. Iedere dinsdag leggen we jou het schema van de betreffende week voor. 

Check hier het schema van week 1: Duurloop & 150 meter sprinten

Wil je nog meer werken aan je kracht, coördinatie of conditie? Korfbaltotaal heeft een speciale 'Fit in de Zomer!'-pagina ingericht. Hier vind je allerlei producten die je hierbij helpen. Ook voor goede hardloopschoenen kun je hier terecht!

Succes!


Check onze Fit in de Zomer!-pagina

Aanbevolen producten

Meer producten