Korftbaltotaal
Zoek je product:

Overig

Week 1: Fit in de Zomer! – duurloop & 150 meter sprinten

Eindelijk, vakantie! We genieten volop van het mooie weer, en die korfballoze periode is ook wel even lekker. Het is misschien heel verleidelijk om even helemaal niets te doen, maar dan kan het straks in augustus tijdens de voorbereiding wel eens een zware beproeving worden. Daarom sleept Korfbaltotaal je de komende 6 weken door de zomer heen en verschijn je voldoende fit aan de start van de voorbereiding.

Korfbaltotaal heeft een schema met iedere week twee loopoefeningen. Dat betekent duurlopen, maar ook trainen gericht op snelheid, tempo en kracht. Iedere dinsdag leggen we jou het schema van de betreffende week voor. We trappen 'Fit in de Zomer!' af met een duurloop en een opbouwende sprintoefening over 150 meter.

Duurloop

Voer deze week een duurloop van 20 minuten uit, met daarin 3 keer 10 seconden snel en 3 keer 20 seconden snel. Bijvoorbeeld: na 5 minuten 3 keer 10 seconden snel met tussendoor 1 minuut doordribbelen. Na 15 minuten lopen ga je 3 keer 20 minuten snel lopen, met ook tussendoor 1 minuut doordribbelen.

Opbouwende sprintoefening

Kies ergens een afstand van 150 meter. Deze ga je sprinten, maar doet dat opbouwend. Neem ook je tijd op! De eerste keer loop je lekker vlot en zet een tijd neer. Loop rustig terug en zorg dat je de tweede keer 2 seconden sneller loop. In totaal sprintje 4 keer. Dan zit een sessie erop. In totaal doe je minstens 2 sessies.

Wil je nog meer werken aan je kracht, coördinatie of conditie? Korfbaltotaal heeft een speciale 'Fit in de Zomer!'-pagina ingericht. Hier vind je allerlei producten die je hierbij helpen. Ook voor goede hardloopschoenen kun je hier terecht!

Succes!


Check onze Fit in de Zomer!-pagina

Aanbevolen producten

Meer producten